search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildungskooperationen zwischen staatlichen Akteuren und Stiftungen. Am Beispiel der Familienzentren an Grundschulen in Gelsenkirchen
Parallel titleEducational cooperation between public actors and foundations. The example of the Family centers in Primary Schools in Gelsenkirchen
Author
SourceDie Deutsche Schule 110 (2018) 3, S. 240-250 ZDB
Document  (186 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag stellt Formen der Zusammenarbeit zwischen Staat und Stiftungen im Aufgabenbereich Bildung vor und geht auf die Möglichkeiten von Stiftungen und die Kritik an ihrem Engagement ein. Am Modell der Familienzentren an Grundschulen, das in Gelsenkirchen von der Wübben Stiftung unterstützt wird, werden die Entwicklungspartnerschaft und die Funktion der Stiftung thematisiert und veranschaulicht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article presents different ways of collaboration between public actors and foundations within the educational system and illustrates chances as well as criticism of the engagement of foundations. The project "Family Centers in Primary Schools" in the town of Gelsenkirchen, a model experiment of the "Wuebben Stiftung," shows how development partnerships can be constructed in a positive way. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.02.2023
CitationWarnke, Markus: Bildungskooperationen zwischen staatlichen Akteuren und Stiftungen. Am Beispiel der Familienzentren an Grundschulen in Gelsenkirchen - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 3, S. 240-250 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260141 - DOI: 10.25656/01:26014
export files

share content at social platforms