details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261926
DOI: 10.25656/01:26192; 10.31244/dds.2022.04.11
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261926
DOI: 10.25656/01:26192; 10.31244/dds.2022.04.11
Original Title |
Eckpunkte für das von der Regierungskoalition geplante Programm Startchancen |
---|---|
Parallel title | Key points regarding the government coalition's program Startchancen |
Author |
Fickermann, Detlef ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 114 (2022) 4, S. 433-446 ![]() |
Document | full text (198 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Förderprogramm; Soziale Benachteiligung; Standort; Schule; Netzwerk; Schulbau; Schulsozialarbeit; Finanzierung; Bildungspolitik; Kompetenzerwerb; Chancengleichheit; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im folgenden Diskussionsbeitrag wird der aktuelle Stand der politischen Diskussion über das Programm Startchancen der Regierungskoalition kurz zusammengefasst. Nach einigen konzeptionellen Überlegungen zum Kompetenzerwerb von Kindern und Jugendlichen sowie zur notwendigen Handlungskoordination bei der Unterstützung des Kompetenzerwerbs werden anschließend unter Berücksichtigung der verfassungsmäßigen Zuständigkeiten inhaltliche und organisatorische Eckpunkte für das geplante Programm Startchancen abgeleitet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The following discussion briefly summarizes the current state of the political debate on the German government coalition’s so-called program Startchancen. Conceptual considerations on the acquisition of competencies by children and adolescents as well as on the necessary coordination of action in supporting this acquisition are followed by contentrelated and organizational cornerstones for the planned program, taking into account the constitutional responsibilities. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.02.2023 |
Citation | Fickermann, Detlef: Eckpunkte für das von der Regierungskoalition geplante Programm Startchancen - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 4, S. 433-446 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261926 - DOI: 10.25656/01:26192; 10.31244/dds.2022.04.11 |