search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Widerstand im Kontext von Schulentwicklung. Annäherung an ein bislang vernachlässigtes Forschungsfeld
Parallel titleResistance in the context of school development. Exploring a yet neglected field
Authors
SourceDie Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 11-24 ZDB
Document  (735 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Widerstand gilt als konstitutives Moment von Schulentwicklung, ist jedoch in der deutschsprachigen Schulentwicklungsforschung bislang kaum systematisch betrachtet worden. Der vorliegende Beitrag hat daher das Ziel, die bisherige themenbezogene Auseinandersetzung mittels eines Literaturüberblicks zu explorieren und Widerstand als multidimensionales Phänomen kategoriengeleitet zu strukturieren. Eine Diskussion der Befunde und die Explizierung wesentlicher Forschungsdesiderata runden den Beitrag ab. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Resistance emerges as a constitutive aspect of school development. Yet, the systematic examination of resistance in the field of German school development research proves limited. Thus, this article aims to explore the previous examination of the subject by means of a literature review and to structure resistance as a multidimensional phenomenon along different categories. The article closes with a discussion of the findings and the formulation of essential research desiderata. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.02.2023
CitationBebbon, Michelle; Demski, Denise; Schmid-Kühn, Svenja Mareike: Widerstand im Kontext von Schulentwicklung. Annäherung an ein bislang vernachlässigtes Forschungsfeld - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 11-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261931 - DOI: 10.25656/01:26193; 10.31244/dds.2023.01.02
export files

share content at social platforms