search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Internationalisierung der Lehrkräftebildung in Deutschland: Das Modellprojekt „Internationalisierung der Lehrkräftebildung“ an der Pädagogischen Hochschule Weingarten
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 3, S. 29-36 ZDB
Document  (331 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Internationalisierung der Lehrkräftebildung ist mit verschiedenen Herausforderungen verbunden. In dem Beitrag wird darüber nachgedacht, inwiefern die Sustainable Development Goals (SDGs) als zentrale Orientierungslinie begriffen werden können, um dieses Anliegen umzusetzen. Anhand pandemiebedingter Erfahrungen im Modellprojekt „Internationalisierung der Lehrkräftebildung“ werden Möglichkeiten und Grenzen einschließlich der Digitalisierung beschrieben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The internationalisation of teacher education is associated with various challenges. The article reflects on the extent to which the Sustainable Development Goals (SDGs) can be understood as a central guideline for implementing this concern. Using pandemic-related experiences in the model project „Internationalisation of Teacher Education“, possibilities and limits are described, including digitalisation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.03.2023
CitationLang-Wojtasik, Gregor; Schillinger, Marcia; Heidermann, Werner; Irion, Beate; Kaiser, Tim; Lang, Sabine; Von Lieres und Wilkau, Gabriella; Rheinwald, Kristin; Weininger, Markus: Internationalisierung der Lehrkräftebildung in Deutschland: Das Modellprojekt „Internationalisierung der Lehrkräftebildung“ an der Pädagogischen Hochschule Weingarten - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 3, S. 29-36 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-263432 - DOI: 10.25656/01:26343; 10.31244/zep.2022.03.06
export files

share content at social platforms