search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Umweltgerechtigkeit als Bildungsthema und Lebensrealität – milieuspezifische Gelingensbedingungen im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 4, S. 10-15 ZDB
Document  (235 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag beleuchtet Facetten von Umweltgerechtigkeit im Kontext der Klimakrise und sondiert Schwachstellen und Erweiterungsbedarfe vorhandener Ansätze einer Bildung für nachhaltige Entwicklung mit einkommensschwachen Zielgruppen. Auf der Basis eigener Forschungen und aktueller Fachdiskurse der Sozialen Arbeit werden konkrete Anregungen und Empfehlungen formuliert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article highlights facets of environmental justice in the context of the climate crisis and explores weaknesses and needs for expansion of existing approaches to education for sustainable development with low-income target groups. Concrete suggestions and recommendations are formulated on the basis of own research and current discourses in social work. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.04.2023
CitationFrieters-Reermann, Norbert; Harter, Laura Maren; Hieronymus, Martin: Umweltgerechtigkeit als Bildungsthema und Lebensrealität – milieuspezifische Gelingensbedingungen im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 4, S. 10-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-263656 - DOI: 10.25656/01:26365; 10.31244/zep.2022.04.03
export files

share content at social platforms