search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original Title
Die Wirksamkeit des Gordon-Elterntraining
Parallel titleThe Efficacy of Parent Effectiveness Training
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 42 (1993) 1, S. 20-25 ZDB
Document
Keywords (German)Elterntraining; Elternberatung; Wirksamkeit; Effektivität; Psychotherapie; Psychotherapeutische Beratung; Kind; Jugendlicher; Eltern; Metaanalyse; Sekundäranalyse; Gordon, Thomas
sub-disciplineEducational Psychology
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Neuere Sekundaranalysen von Wirksamkeitsprüfungen des Gordon-Elterntrainings zeigen, dass diese Form der psychotherapeutischen Hilfe für Kinder und Jugendliche als geprüft und wirksam anzusehen ist. Freilich, seine Wirksamkeit ist insgesamt als gering zu bezeichnen, die Effektivität zeigt sich eher auf der Eltern- als auf der Kindebene, und die Indikationsfrage ist noch weitgehend offen. Dennoch wäre es falsch oder zumindest verfrüht, das Gordon-Elterntraining aus dem Katalog bewährter Verfahren zu streichen. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):The analysis of recent reviews concerned with the efficacy of Parent Effectiveness Training (PET) demonstrates, within limits, its reliability and helpfulness as a therapeutic measure for children and adolescents. However, parents do seem to benefit more than their offsprings, on whom, judged by outcome, the effectiveness seems minor. As to its indication, open questions remain. Taking everything into account it would seem somewhat unjust or premature, to erasure PET from the catalogue of approved measures. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journalPraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 1993
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication08.10.2010
Suggested CitationHeekerens, Hans-Peter: Die Wirksamkeit des Gordon-Elterntraining - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 42 (1993) 1, S. 20-25 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-26979
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)