search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zu den Zielen von Bildung für nachhaltige Entwicklung und dem Stand der Implementierung im deutschen Schulsystem
Parallel titleOn the goals of education for sustainable development and the status of implementation in the German school system
Authors
SourceDie Deutsche Schule 115 (2023) 2, S. 94-104 ZDB
Document  (214 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Artikel zeichnet zunächst die Diskussion zu Nachhaltigkeit und Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) nach und skizziert ausgewählte kontroverse Diskussionen zu Zielstellungen von BNE. Im Anschluss geht der Beitrag auf die Verankerung von BNE im deutschen Schulsystem ein. Zur Strukturierung der Erkenntnisse werden die drei Ebenen von Input, Prozess und Output/Outcome aus dem Bildungsmonitoring genutzt. Abschließend werden vier Ideen für die Weiterentwicklung von BNE in der Schul- und Unterrichtspraxis formuliert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article first traces the current discussion on sustainability and Education for Sustainable Development (ESD) and outlines selected controversial discussions on ESD objectives. Subsequently, the article looks at the anchoring of ESD in the German school system. The three levels of input, process and output/outcome from education monitoring are used to structure the findings. Finally, four ideas on the further development of ESD in school and classroom practice are formulated. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.07.2023
CitationSinger-Brodowski, Mandy; Kminek, Helge: Zu den Zielen von Bildung für nachhaltige Entwicklung und dem Stand der Implementierung im deutschen Schulsystem - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 2, S. 94-104 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-269833 - DOI: 10.25656/01:26983; 10.31244/dds.2023.02.03
export files

share content at social platforms