search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ganztagsbildung im lokalen Raum. Perspektiven der Kinder- und Jugendhilfe
Parallel titleAll-day education on a local level. Prospects for youth welfare service
Author
SourceDie Deutsche Schule 100 (2008) 3, S. 281-288 ZDB
Document  (2.343 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Neben Schule ist die Kinder- und Jugendhilfe die zweite große, öffentlich verantwortete Bildungsinstitution. Ihr Kernauftrag besteht in der Verbesserung der Lebensbedingungen von Kindern und Jugendlichen. Da diese einen wachsenden Anteil ihres Alltags in der Schule verbringen und der Schulerfolg maßgeblich über die subjektiven Lebenschancen entscheidet, muss Kinder- und Jugendhilfe künftig systembezogen und lokal vernetzt mit Schule kooperieren. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Besides schools, youth welfare service is the second large public educational institution. Its main duty is improving the living conditions of children and adolescents. These spend the bigger part of their everyday life in school, and success in school is decisive for the subjective opportunities in life. Hence, youth welfare service will have to cooperate with schools in local networks in the future. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.09.2023
CitationStolz, Heinz-Jürgen: Ganztagsbildung im lokalen Raum. Perspektiven der Kinder- und Jugendhilfe - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 3, S. 281-288 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272575 - DOI: 10.25656/01:27257
export files

share content at social platforms