search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original TitleMotivationspsychologische Erwägungen bei der Planung und Durchführung des Unterrichts in der Körperbehindertenschule
Parallel titlePsychological Considerations on Motivation for the Planning and Realization of Teaching in Schools for the Physically Handicapped
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 30 (1981) 6, S. 305-313 ZDB
Document
Keywords (German)Motivationspsychologie; Körperbehinderter; Körperbehinderung; Kind; Jugendlicher; Schule; Unterricht; Schulunterricht; Motivation; Motivationstheorie; Begriffsbestimmung; Begriffsdefinition; Lebensbedingungen; Lebensverhältnisse; Lernbedingungen; Empirische Untersuchung; Studie; Forschungsergebnis
sub-disciplineSpecial Needs Education
Educational Psychology
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die vorliegende Studie referiert zunächst Forschungsergebnisse zum Motivationsbegriff, um Motivationsentwicklung bzw. ihr Ausbleiben sodann im Kontext individualer und sozialer Lebenserschwerungen körperbehinderter Kinder und Jugendlicher zu bedenken. Motivationsbegünstigende Lebens- und Lernbedingungen werden von motivationsmindernden abgehoben. Schließlich werden Akzentuierungen der Unterrichtsarbeit an Körperbehindertenschulen zur Motivationsintensivierung dargelegt. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):This study begins with a report on the results of the research concerned with the concept of motivation which is followed by reflections on development of motivation and failure of this development respectively in the context of individual and social disadvantages of physically handicapped children and adolescents. Milieu factors and learning conditions which further motivation are compared with those which impede motivation. Finally, emphasis is placed on teaching aimed at intensifying motivation at schools for the physically handicapped. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journalPraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 1981
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication13.10.2010
Suggested CitationMerkens, Luise: Motivationspsychologische Erwägungen bei der Planung und Durchführung des Unterrichts in der Körperbehindertenschule - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 30 (1981) 6, S. 305-313 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27273
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)