search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Soziale Gruppenarbeit an Grundschulen. Ein Projektbeispiel für die Kooperation von Jugendhilfe und Schule
Parallel titleSocial group work at primary schools. A common project of youth care and primary school
Author
SourceDie Deutsche Schule 99 (2007) 3, S. 343-356 ZDB
Document  (10.377 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Jugendhilfe und Schule scheinen wieder besser zu kooperieren. Anhand eines exemplarischen Projektes wird geschildert, wie diese Zusammenarbeit funktioniert. Schüler einer ersten, einer vierten Klasse und eine Schülergruppe mit den Kernsymptomen des ADHS-Syndroms wurden einem Sozialtraining unterzogen, das anschließend evaluiert wurde. Die Ergebnisse der Evaluation zeigen, dass solch ein Integrationsprojekt gerade bei jüngeren Kindern Erfolg verspricht und auch bei den Eltern der Kinder als gut eingestuft wird. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Youth care and schools seem to improve their cooperation. An exemplary project shows how this cooperation can function. A group training of social competencies was conducted with first and fourth graders and children with hyperactive symptoms in a rural primary school. Results show that especially children of the first classes and children with hyperactive symptoms profit from these integrated social trainings, which are also rated positively by the parents. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.09.2023
CitationLohmeier, Alexander: Soziale Gruppenarbeit an Grundschulen. Ein Projektbeispiel für die Kooperation von Jugendhilfe und Schule - In: Die Deutsche Schule 99 (2007) 3, S. 343-356 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273037 - DOI: 10.25656/01:27303
export files

share content at social platforms