details
Original Title |
Lebenskunst stärken - Nischen erschließen. Anregungen zur Vorbereitung benachteiligter Jugendlicher auf eine riskante Arbeitswelt |
---|---|
Parallel title | The art of living and the disclosing of niches. Suggestions in preparing disadvantaged youths for a risky working life |
Author |
Schröder, Joachim ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 3, S. 298-312 ![]() |
Document | full text (11.274 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schule; Arbeitswelt; Ausbildungsplatz; Berufsvorbereitung; Vorbereitung; Benachteiligter Jugendlicher; Fallbeispiel; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Auf der Grundlage von umfangreichen Recherchen zu den schulischen Bildungs- und Erwerbsverläufen markt-, sozial- und rechtsbenachteiligter Schülerinnen und Schüler unterbreitet der Autor Vorschläge für den berufsvorbereitenden Unterricht an Sonder-, Haupt- und Gesamtschulen, die den betroffenen Jugendlichen den Übergang in die multikulturelle und mehrsprachige Arbeitswelt erleichtern sollen. (DIPF/Orig./Ba.) |
Abstract (English): | Based on extensive researches on educational careers and work-biographies of economically, socially and legally disadvantaged students suggestions are made with regards to preparatory instruction in lower tier secondary education, special education and comprehensive schools intending to facilitate the transition into a multicultural and multilingual working life. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.11.2023 |
Citation | Schröder, Joachim: Lebenskunst stärken - Nischen erschließen. Anregungen zur Vorbereitung benachteiligter Jugendlicher auf eine riskante Arbeitswelt - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 3, S. 298-312 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274207 - DOI: 10.25656/01:27420 |