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Original Title
Das große Tabu. PISA, IGLU und die Gesamtschulfrage
Parallel titleThe great "Tabu". PISA, IGLU and the question of the comprehensive school
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SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 262-266 ZDB
Document  (3.089 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit Jahren machen internationale Leistungsstudien deutlich, dass selektive Schulsysteme (auch unter dem Etikett der "integrierten Gesamtschule") keine anspruchsvollen Kompetenzen hervorbringen, ohne das Prinzip der Chancengleichheit zu vernachlässigen. Deshalb müssen Forschung und Politik an einer radikalen und nachhaltigen Erneuerung unseres Schulsystems arbeiten und die Widerstände gegen eine erneute Reformdiskussion überwinden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Since many years international achievement studies have demonstrated that selective school systems (including those of the label "integrated, comprehensive school') do not elicit sophisticated competencies without neglecting the principle of equity. Therefore, research and politics have to work out a radical renewal of the school system and have to work jointly together to overcome resistances against a reform debate. (DIPF/Orig.)
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Date of publication06.11.2023
CitationHerrlitz, Hans-Georg: Das große Tabu. PISA, IGLU und die Gesamtschulfrage - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 262-266 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274638 - DOI: 10.25656/01:27463
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