search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Master-Studiengang "Schulpädagogik/Didaktik" für den Quereinstieg in den Lehrerberuf. Erfahrungen an der Universität Lüneburg
Parallel titleShort study-program for graduates in natural sciences. Data from a masters program at the University of Lüneburg
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 479-489 ZDB
Document  (13.545 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In vielen Schulen gibt es einen akuten Mangel an Lehrerinnen und Lehrern, vor allem in den Naturwissenschaften an Haupt- und Realschulen. Die Universität Lüneburg hat für Frauen und Männer mit einem abgeschlossenen Studium in Naturwissenschaften einen Kurzstudiengang von zwei Semestern zur Vorbereitung auf das Referendariat angeboten. Nach einem Semester wird eine erste Bilanz gezogen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In many schools, primarily on the secondary level, there is a noticeable shortage of teachers, particularly in the natural sciences. The University of Lüneburg offers a two semester course of studies for graduates in the natural sciences which prepares them for the second phase in teacher training. The course will be evaluated after the first semester. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.11.2023
CitationCzerwenka, Kurt: Master-Studiengang "Schulpädagogik/Didaktik" für den Quereinstieg in den Lehrerberuf. Erfahrungen an der Universität Lüneburg - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 479-489 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274803 - DOI: 10.25656/01:27480
export files

share content at social platforms