details
Original Title |
Master-Studiengang "Schulpädagogik/Didaktik" für den Quereinstieg in den Lehrerberuf. Erfahrungen an der Universität Lüneburg |
---|---|
Parallel title | Short study-program for graduates in natural sciences. Data from a masters program at the University of Lüneburg |
Author |
Czerwenka, Kurt ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 479-489 ![]() |
Document | full text (13.545 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulpädagogik; Lehrermangel; Hauptschule; Realschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Seiteneinsteiger; Didaktik; Kerncurriculum; Fachdidaktik; Naturwissenschaften; Aufbaustudium; Studienplan; Studiengang; Master-Studiengang; Praxisbezug; Deutschland; Lüneburg; Niedersachsen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In vielen Schulen gibt es einen akuten Mangel an Lehrerinnen und Lehrern, vor allem in den Naturwissenschaften an Haupt- und Realschulen. Die Universität Lüneburg hat für Frauen und Männer mit einem abgeschlossenen Studium in Naturwissenschaften einen Kurzstudiengang von zwei Semestern zur Vorbereitung auf das Referendariat angeboten. Nach einem Semester wird eine erste Bilanz gezogen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In many schools, primarily on the secondary level, there is a noticeable shortage of teachers, particularly in the natural sciences. The University of Lüneburg offers a two semester course of studies for graduates in the natural sciences which prepares them for the second phase in teacher training. The course will be evaluated after the first semester. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.11.2023 |
Citation | Czerwenka, Kurt: Master-Studiengang "Schulpädagogik/Didaktik" für den Quereinstieg in den Lehrerberuf. Erfahrungen an der Universität Lüneburg - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 479-489 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274803 - DOI: 10.25656/01:27480 |