search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die kommunale Schulträgerschaft - ein schulpolitischer Anachronismus
Parallel titleCommune based school support - an anachronism of educational policy
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 499-505 ZDB
Document  (1.922 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dass die Länder für den Unterricht in den Schulen und die Kommunen für die Sachkosten zuständig sind, hat ein Gestrüpp von Abstimmungs-, Entscheidungs- und Abrechnungsprozeduren entstehen lassen. Die traditionelle kommunale Schulträgerschaft hat kaum noch pädagogische Bedeutung, weil die Länder fast alle Details vorschreiben. Die Funktionsteilung ist zumindest in der gegenwärtigen Form nicht mehr sinnvoll. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The fact that the lander are responsible for schools with regards to instruction and the communes for the material expenses has led to the emergence of a jungle of procedures concerning coordination, decision and settlement of accounts. The traditional communitybased organization has hardly any pedagogical meaning today because the lander prescribe almost all the details. This kind of division of functions between communes and lander makes no longer any sense. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.11.2023
CitationNeumann, Manfred: Die kommunale Schulträgerschaft - ein schulpolitischer Anachronismus - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 499-505 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274825 - DOI: 10.25656/01:27482
export files

share content at social platforms