search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wissenschafts- und berufsbezogene Lehrerbildung. Zur Eröffnung der Pädagogischen Hochschule Zürich/Schweiz
Parallel titleTeacher training science- and profession-oriented. On the occasion of the opening of the teacher's college in Zurich, Switzerland
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 487-499 ZDB
Document  (14.479 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Schweiz werden gegenwärtig Pädagogische Hochschulen eingerichtet. Deren Aufgaben umfassen Lehrerausbildung, Weiterbildung und Beratung sowie Forschung und Entwicklung, Dienstleistungen und Wissensmanagement. Im Gegensatz zur deutschen Lehrerausbildung werden der Erwerb und die Erprobung professionellen Wissens systematisch miteinander verbunden - was offensichtlich Vorteile hat. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):At present several Swiss Teacher's Colleges open their doors. The biggest one, the very recently established Zurich Teacher's College, offers teacher training for beginners as well as professional development courses and counselling. Another field is Educational Research & Development. Theoretical studies and practical work in schools are closely related. Thus the traditional German gap between theory and practice is avoided. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2023
CitationFaust, Gabriele: Wissenschafts- und berufsbezogene Lehrerbildung. Zur Eröffnung der Pädagogischen Hochschule Zürich/Schweiz - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 487-499 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275334 - DOI: 10.25656/01:27533
export files

share content at social platforms