details
Original Title |
Wissenschafts- und berufsbezogene Lehrerbildung. Zur Eröffnung der Pädagogischen Hochschule Zürich/Schweiz |
---|---|
Parallel title | Teacher training science- and profession-oriented. On the occasion of the opening of the teacher's college in Zurich, Switzerland |
Author |
Faust, Gabriele ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 487-499 ![]() |
Document | full text (14.479 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Lehrerseminar; Lehrerfortbildung; Hochschule; Pädagogische Hochschule; Neugründung; Praxisbezug; Qualitätssicherung; Reform; Theorie; Vereinheitlichung; Schweiz; Zürich |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In der Schweiz werden gegenwärtig Pädagogische Hochschulen eingerichtet. Deren Aufgaben umfassen Lehrerausbildung, Weiterbildung und Beratung sowie Forschung und Entwicklung, Dienstleistungen und Wissensmanagement. Im Gegensatz zur deutschen Lehrerausbildung werden der Erwerb und die Erprobung professionellen Wissens systematisch miteinander verbunden - was offensichtlich Vorteile hat. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | At present several Swiss Teacher's Colleges open their doors. The biggest one, the very recently established Zurich Teacher's College, offers teacher training for beginners as well as professional development courses and counselling. Another field is Educational Research & Development. Theoretical studies and practical work in schools are closely related. Thus the traditional German gap between theory and practice is avoided. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2023 |
Citation | Faust, Gabriele: Wissenschafts- und berufsbezogene Lehrerbildung. Zur Eröffnung der Pädagogischen Hochschule Zürich/Schweiz - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 487-499 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275334 - DOI: 10.25656/01:27533 |