search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ein Chance wird fahrlässig vertan. Zur Kontroverse um die Orientierungsstufe in Niedersachsen
Parallel titleA chance is recklessly wasted. On the controversy of the Orientierungsstufe in Lower Saxony
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 6-9 ZDB
Document  (2.128 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit ihrem Mannheimer Parteitag von 1906 und den Schulkämpfen in der Weimarer Republik war die Bildungspolitik der deutschen Sozialdemokratie durch ein klares Bekenntnis zu einem differenzierten, horizontal gestuften Schulsystem gekennzeichnet. Nach den Plänen des niedersächsischen Ministerpräsidenten Gabriel scheint diese Tradition vor ihrem Ende zu stehen - zum Nachteil für die Bildungschancen der Kinder und Jugendlichen! (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Ever since the Mannheim Convention of 1906 and the school-struggles of the Weimar Republic, social democratic educational policy has been characterized by a clear affirmation of a differentiated horizontally graded school-system. Judging by the plans of Lower Saxony's Prime Minister Gabriel, this tradition seems to have come to an end - to the disadvantage of the educational opportunities of children and youths! (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.11.2023
CitationHerrlitz, Hans-Georg: Ein Chance wird fahrlässig vertan. Zur Kontroverse um die Orientierungsstufe in Niedersachsen - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 6-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275360 - DOI: 10.25656/01:27536
export files

share content at social platforms