details
Original Title |
Ein Chance wird fahrlässig vertan. Zur Kontroverse um die Orientierungsstufe in Niedersachsen |
---|---|
Parallel title | A chance is recklessly wasted. On the controversy of the Orientierungsstufe in Lower Saxony |
Author |
Herrlitz, Hans-Georg ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 6-9 ![]() |
Document | full text (2.128 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungspolitik; Bildungsgeschichte; Schule; Schulsystem; Schulpolitik; Schulreform; Orientierungsstufe; Kritik; Niedersachsen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Seit ihrem Mannheimer Parteitag von 1906 und den Schulkämpfen in der Weimarer Republik war die Bildungspolitik der deutschen Sozialdemokratie durch ein klares Bekenntnis zu einem differenzierten, horizontal gestuften Schulsystem gekennzeichnet. Nach den Plänen des niedersächsischen Ministerpräsidenten Gabriel scheint diese Tradition vor ihrem Ende zu stehen - zum Nachteil für die Bildungschancen der Kinder und Jugendlichen! (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Ever since the Mannheim Convention of 1906 and the school-struggles of the Weimar Republic, social democratic educational policy has been characterized by a clear affirmation of a differentiated horizontally graded school-system. Judging by the plans of Lower Saxony's Prime Minister Gabriel, this tradition seems to have come to an end - to the disadvantage of the educational opportunities of children and youths! (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.11.2023 |
Citation | Herrlitz, Hans-Georg: Ein Chance wird fahrlässig vertan. Zur Kontroverse um die Orientierungsstufe in Niedersachsen - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 6-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275360 - DOI: 10.25656/01:27536 |