details
Original Title |
Hat eine bessere Lehrerbildung politische Chancen? |
---|---|
Parallel title | The political chances of better teacher training |
Author |
Wunder, Dieter ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 134-138 ![]() |
Document | full text (1.253 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerausbildung; Zweiphasenausbildung; Referendariat; Hochschule; Reform; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Lehrerbildung wird allerseits als eine Aufgabe angesehen, die für die Entwicklung des Bildungswesens entscheidend ist. Strittig sind allerdings die Konzepte, nach denen dabei verfahren werden soll: Zwei grundsätzliche Varianten - Berufsbezug oder Wissenschaftsbezug - werden derzeit kontrovers diskutiert, sie können aber auch an verschiedenen Standorten nebeneinander erprobt werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | It is generally accepted that teacher trainings is crucial for the development of education systems. The concepts such training is to be based on are controversially discussed. Two basic variants - the professional relation and the scientific relation - are presently the object of contention; however, they are not necessarily mutually contradictory: they could be tested side by side in different locations. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.11.2023 |
Citation | Wunder, Dieter: Hat eine bessere Lehrerbildung politische Chancen? - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 134-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276016 - DOI: 10.25656/01:27601 |