details
| Original Title |
Hat eine bessere Lehrerbildung politische Chancen? |
|---|---|
| Parallel title | The political chances of better teacher training |
| Author |
Wunder, Dieter |
| Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 134-138 |
| Document | full text (1.253 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Lehrerausbildung; Zweiphasenausbildung; Referendariat; Hochschule; Reform; Deutschland |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0012-0731; 00120731 |
| Language | German |
| Year of creation | 2000 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Lehrerbildung wird allerseits als eine Aufgabe angesehen, die für die Entwicklung des Bildungswesens entscheidend ist. Strittig sind allerdings die Konzepte, nach denen dabei verfahren werden soll: Zwei grundsätzliche Varianten - Berufsbezug oder Wissenschaftsbezug - werden derzeit kontrovers diskutiert, sie können aber auch an verschiedenen Standorten nebeneinander erprobt werden. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | It is generally accepted that teacher trainings is crucial for the development of education systems. The concepts such training is to be based on are controversially discussed. Two basic variants - the professional relation and the scientific relation - are presently the object of contention; however, they are not necessarily mutually contradictory: they could be tested side by side in different locations. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 23.11.2023 |
| Citation | Wunder, Dieter: Hat eine bessere Lehrerbildung politische Chancen? - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 134-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276016 - DOI: 10.25656/01:27601 |