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Original Title
Konzeption und Aussagekraft der TIMSS Leistungstests. Zur Diskussion um TIMSS-Aufgaben aus der Mittelstufenphysik [Teil 2]
Parallel titleConcept and meaning of the TIMSS assessment. On the debate about TIMSS of eighth to tenth grade physics exercises
Authors
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 196-217 ZDB
Document  (3.096 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In Heft 2/99 dieser Zeitschrift hatte Volker Hagemeister an den Testaufgaben der TIMSS-Studie heftige Kritik geübt. Viele grundsätzliche und eine Reihe konkreter Probleme wurden benannt. - Diese Kritik wurde in Heft 1/00 grundsätzlich und detailliert zurückgewiesen. Dort wurden die testtheoretischen und einige fachdidaktische Ansätze der TIMSS-Studie genauer erläutert und an Beispielen nachvollziehbar gemacht; im vorliegenden Heft werden Missverständnisse analysiert, die nach Meinung der Verantwortlichen der Kritik zugrunde liegen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Volker Hagemeister heavily criticized the test exercises of the TIMSS-study in No 2/99. Many fundamental and a number of practical problems have been named. - This criticism has been refitted in No. 1/00 on equally fundamental and detailed terms. The theoretical and some of the specific didactical proposals of TIMSS have been explained and made plausible by numerous examples. In the current number those misunderstandings are analyzed, which according to those responsible are at the root of. (DIPF/Orig.)
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Date of publication24.11.2023
CitationBaumert, Jürgen; Klieme, Eckhard; Lehrke, Manfred; Savelsbergh, Elwin: Konzeption und Aussagekraft der TIMSS Leistungstests. Zur Diskussion um TIMSS-Aufgaben aus der Mittelstufenphysik [Teil 2] - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 196-217 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276089 - DOI: 10.25656/01:27608
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