search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die mühsamen Fortschritte der Schulreform. Thesen zur Interpretation der deutschen Schulgeschichte
Parallel titleThe laborious progress of school reform. Theses concerning the interpretation of German school history
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 266-276 ZDB
Document  (1.256 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wenn man für die letzten zweihundert Jahre auf die Entwicklung der Schule zurückblickt und dabei nicht nur nach den leitenden "Ideen" fragt, sondern Strukturen und soziale Veränderungen mit in den Blick nimmt, dann kann eine solche differenzierte und langfristige Betrachtung deutlich machen, dass im Laufe dieser Zeit doch einige Fortschritte erreicht worden sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A differentiated and comprehensive study of the last two hundred years of school development focusing not only on major "ideas" but also on structures and social changes, clearly testifies to the advances made during this time-span. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationHerrlitz, Hans-Georg: Die mühsamen Fortschritte der Schulreform. Thesen zur Interpretation der deutschen Schulgeschichte - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 266-276 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276128 - DOI: 10.25656/01:27612
export files

share content at social platforms