details
Original Title |
Die mühsamen Fortschritte der Schulreform. Thesen zur Interpretation der deutschen Schulgeschichte |
---|---|
Parallel title | The laborious progress of school reform. Theses concerning the interpretation of German school history |
Author |
Herrlitz, Hans-Georg ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 266-276 ![]() |
Document | full text (1.256 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsgeschichte; Schulreform; Schule; Schulform; Sekundarbereich; Geschichte <Histor>; Statistik; Vergleichsuntersuchung; Deutschland; Deutschland <bis 1945>; Deutschland-BRD |
sub-discipline | History of Education Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Wenn man für die letzten zweihundert Jahre auf die Entwicklung der Schule zurückblickt und dabei nicht nur nach den leitenden "Ideen" fragt, sondern Strukturen und soziale Veränderungen mit in den Blick nimmt, dann kann eine solche differenzierte und langfristige Betrachtung deutlich machen, dass im Laufe dieser Zeit doch einige Fortschritte erreicht worden sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | A differentiated and comprehensive study of the last two hundred years of school development focusing not only on major "ideas" but also on structures and social changes, clearly testifies to the advances made during this time-span. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.11.2023 |
Citation | Herrlitz, Hans-Georg: Die mühsamen Fortschritte der Schulreform. Thesen zur Interpretation der deutschen Schulgeschichte - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 266-276 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276128 - DOI: 10.25656/01:27612 |