search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Large scale assessments in einem modernisierten Bildungssystem. Über die bildungspolitische Bedeutung von Schulleistungsstudien
Parallel titleLarge scale assessment in a modernized education system. Concerning the relevance of studies on school achievement
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 329-338 ZDB
Document  (1.388 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Angesichts weltweiter Modernisierungstrends ("Globalisierung") wird der Qualitätssicherung im Bildungswesen große Bedeutung zugeschrieben. Dabei sollen Schulleistungsstudien eine wichtige Rolle spielen. Was können solche Messungen leisten? Welche Wirkungen haben sie bereits gehabt? Es wird gewarnt, solche Überprüfungen zur Dauereinrichtung werden zu lassen und die Schulen und ihre Lehrerschaft damit zu überlasten. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):In the face of worldwide modernizing trends ("globalization") safe guarding quality is highly emphasized. Studies in school achievement are to play a major role. What are the limits and possibilities of these measurements? What kind of effects did they already show? A caution is voiced against establishing these controls on a permanent basis, because it overstrains the capacities of schools and teachers. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationKlemm, Klaus: Large scale assessments in einem modernisierten Bildungssystem. Über die bildungspolitische Bedeutung von Schulleistungsstudien - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 329-338 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276175 - DOI: 10.25656/01:27617
export files

share content at social platforms