details
Original Title |
Large scale assessments in einem modernisierten Bildungssystem. Über die bildungspolitische Bedeutung von Schulleistungsstudien |
---|---|
Parallel title | Large scale assessment in a modernized education system. Concerning the relevance of studies on school achievement |
Author |
Klemm, Klaus ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 329-338 ![]() |
Document | full text (1.388 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Autonomie; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Schulsystem; Gegliedertes Schulsystem; Schulentwicklung; Gesamtschule; Schüler; Leistungsbeurteilung; Messung; Globalisierung; Dezentralisierung; Standard; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Angesichts weltweiter Modernisierungstrends ("Globalisierung") wird der Qualitätssicherung im Bildungswesen große Bedeutung zugeschrieben. Dabei sollen Schulleistungsstudien eine wichtige Rolle spielen. Was können solche Messungen leisten? Welche Wirkungen haben sie bereits gehabt? Es wird gewarnt, solche Überprüfungen zur Dauereinrichtung werden zu lassen und die Schulen und ihre Lehrerschaft damit zu überlasten. (DIPF/ Orig.) |
Abstract (English): | In the face of worldwide modernizing trends ("globalization") safe guarding quality is highly emphasized. Studies in school achievement are to play a major role. What are the limits and possibilities of these measurements? What kind of effects did they already show? A caution is voiced against establishing these controls on a permanent basis, because it overstrains the capacities of schools and teachers. (DIPF/ Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.11.2023 |
Citation | Klemm, Klaus: Large scale assessments in einem modernisierten Bildungssystem. Über die bildungspolitische Bedeutung von Schulleistungsstudien - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 3, S. 329-338 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276175 - DOI: 10.25656/01:27617 |