search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie entstehen Begabungen? Zwischenbilanz einer andauernden Diskussion mit Blick auf Verhaltensgenetik und Mikrobiologie
Parallel titleHow do talents originate? Taking stock of an on-going discussion considering behavioral genetics and micro-biology
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 449-463 ZDB
Document  (2.155 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit einigen Jahren finden traditionelle biologische Sichtweisen von "Begabung" wie der stärkere publizistische Resonanz. Dem sollten nicht nur die bekannten Positionen und Programme eines "dynamischen Begabungsbegriffs" entgegengehalten werden. Neue mikrobiologische Forschungen machen nämlich deutlich, dass Gene ihre Wirkung in System-Zusammenhang des gesamten Lebensmilieus entfalten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Since some years traditional biological views of 'talent' find strong resonance in the media. This is not to be countered with the known positions and programs of a 'dynamic concept of talent'. New research in micro-biology demonstrates that genes are unfolding their impact within the systems context of the entire life mileu. To these findings pedagogical action and promotion of talents have to be linked. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationRittelmeyer, Christian: Wie entstehen Begabungen? Zwischenbilanz einer andauernden Diskussion mit Blick auf Verhaltensgenetik und Mikrobiologie - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 449-463 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276270 - DOI: 10.25656/01:27627
export files

share content at social platforms