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Original Title
Grundschule und soziale Ungleichheiten. Bildungsperspektiven in großstädtischen Regionen
Parallel titleElementary school and social inequalities. Educational perspectives in a metropolitan region
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SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 464-479 ZDB
Document  (2.087 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Bildungschancen von Kindern und Jugendlichen sind keineswegs für alle gleich. Nach wie vor spielt es eine Rolle, in welcher (innerstädtischen) Region ein Kind zur Schule geht. Am Beispiel zweier Berliner Bezirke wird der Zusammenhang von Schulstandorten und Bildungsdisparitäten eindringlich belegt: Die Empfehlungen der Grundschulen weisen deutliche Beziehungen zu regionalen sozialen Ungleichheiten und zur ethnischen Zusammensetzung der Schülerschaft auf. Dieser Zusammenhang scheint sich in den letzten Jahren zu verstärken. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Educational chances of children and youths are by no means equal for everyone. It still is not insignificant in which part of the metropolis children go to school. The example of two sections in Berlin strikingly shows the relation between school location and educational disparacies: the recommendations of elementary schools show strong relations between regional social inequalities and the ethnic composition of the pupil population. This relation seems to become increasingly more evident. (DIPF/Orig.)
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Date of publication24.11.2023
CitationSchulz, Andreas: Grundschule und soziale Ungleichheiten. Bildungsperspektiven in großstädtischen Regionen - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 4, S. 464-479 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276289 - DOI: 10.25656/01:27628
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