details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277123
DOI: 10.25656/01:27712; 10.14361/9783839455654-029
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277123
DOI: 10.25656/01:27712; 10.14361/9783839455654-029
Title |
Theoriebildung in transdisziplinärer Forschung |
---|---|
Author |
Krainer, Larissa ![]() ![]() |
Source | Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 313-321. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) |
Document | full text (355 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Theoriebildung; Interdisziplinäre Forschung; Empirische Forschung; Intervention; Didaktik; Wissenschaft |
sub-discipline | Teaching Didactics/General Educational Topics Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8394-5565-4; 9783839455654 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Transdisziplinäre Didaktik fragt nach Möglichkeiten, sowohl Theorien als auch Formen der Theoriebildung didaktisch zu vermitteln bzw. Kompetenzen für das Rezipieren und Entwickeln von Theorien zu erwerben. Parallelen zeigen sich auf der Ebene der gemeinsamen Sprachbildung, des kooperativen Lernens und Wissenserwerbs und letztlich des (demokratiepolitischen) Anliegens, mittels partizipativer Forschung und Didaktik zu einem gesellschaftlichen Empowerment beizutragen. (Herausgeber) |
Abstract (English): | Transdisciplinary didactics asks for possibilities to didactically convey theories as well as forms of theory formation or to acquire competences for the reception and development of theories. Parallels can be seen at the level of common language education, cooperative learning and knowledge acquisition, and ultimately the (democratic-political) concern to contribute to social empowerment by means of participatory research and didactics. (Editor) |
is part of: | Handbuch Transdisziplinäre Didaktik |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.10.2023 |
Citation | Krainer, Larissa: Theoriebildung in transdisziplinärer Forschung - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 313-321. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277123 - DOI: 10.25656/01:27712; 10.14361/9783839455654-029 |