search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Transformative Wissenschaft
Authors
SourceSchmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 347-356. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1)
Document  (454 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8394-5565-4; 9783839455654
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mandy Singer-Brodowski, Jorrit Holst und Antje Goller widmen sich in diesem Beitrag der Frage, welche institutionellen Veränderungen im deutschen Wissenschaftssystem notwendig sind um mehr Nachhaltigkeit zu fördern und zu unterstützen. Sie greifen dabei auf das Buch »Transformative Wissenschaft« zurück und zeigen die Debatten und Kontroversen, die es ausgelöst hat. Anschießend skizzieren sie Formen der Umsetzung und Konkretisierung transformativer Wissenschaft auf Ebene der Transformativen Lehre, der Transformativen Forschung und des Institutionellen Wandels. (Herausgeber)
Abstract (English):In this article, Mandy Singer-Brodowski, Jorrit Holst and Antje Goller address the question of which institutional changes are necessary in the German science system to promote and support more sustainability. They draw on the book "Transformative Wissenschaft" (Transformative Science) and show the debates and controversies it has triggered. They then outline forms of implementation and concretization of transformative science at the level of transformative teaching, transformative research and institutional change. (Editor)
is part of:Handbuch Transdisziplinäre Didaktik
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication24.10.2023
CitationSinger-Brodowski, Mandy; Holst, Jorrit; Goller, Antje: Transformative Wissenschaft - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 347-356. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277155 - DOI: 10.25656/01:27715; 10.14361/9783839455654-032
export files

share content at social platforms