search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Disziplinarität, Interdisziplinarität, Transdisziplinarität. Strukturwandel des Wissenschaftssystems (1750-2020)
Author
SourceSchmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 433-448. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1)
Document  (395 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8394-5565-4; 9783839455654
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das moderne Wissenschaftssystem ist um die Pole der Disziplinarität und Interdisziplinarität organisiert. Die Disziplinen orientieren sich an anderen Disziplinen und stabilisieren den Primat und die Evolution innerwissenschaftlicher Werte und Normen. Die expansive Tendenz jeder wissenschaftlichen Disziplin drängt auf das Terrain anderer Disziplinen vor und führt zur Proliferation neuer wissenschaftlicher Disziplinen und Subdisziplinen. Die globale Erwartung hinsichtlich Qualität und Exzellenz treibt die Internationalität und Interdisziplinarität voran. Das Potenzial der Koautorin liegt darin, dass sie Kompetenzen aus einer anderen Disziplin oder Subdisziplin in die Arbeit an einem wissenschaftlichen Paper einbringt. Die gegenwärtige Wissenschaft ist geprägt von einem unablässigen Ineinandergreifen von Disziplinarität und Interdisziplinarität. (Herausgeber)
Abstract (English):The modern science system is organized around the poles of disciplinarity and interdisciplinarity. Disciplines orient themselves to other disciplines and stabilize the primacy and evolution of intra-scientific values and norms. The expansive tendency of each scientific discipline pushes into the terrain of other disciplines, leading to the proliferation of new scientific disciplines and sub-disciplines. The global expectation of quality and excellence drives internationality and interdisciplinarity. The potential of the co-author is to bring skills from another discipline or sub-discipline to the work on a scientific paper. Contemporary science is characterized by an incessant interweaving of disciplinarity and interdisciplinarity. (Editor)
is part of:Handbuch Transdisziplinäre Didaktik
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication24.10.2023
CitationStichweh, Rudolf: Disziplinarität, Interdisziplinarität, Transdisziplinarität. Strukturwandel des Wissenschaftssystems (1750-2020) - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 433-448. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277960 - DOI: 10.25656/01:27796; 10.14361/9783839455654-039
export files

share content at social platforms