details
Title |
How can artificial intelligence improve the academic writing of students? |
---|---|
Authors |
Schmohl, Tobias ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Pixel [Hrsg.]: Conference proceedings. International conference "The future of education", 10th edition. Florence, Italy, 18-19 June 2020. Bologna : Filodiritto Editore 2020, S. [168]-[171] |
Document | full text (294 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Künstliche Intelligenz; Wissenschaftliches Schreiben; Textproduktion; Hochschulbildung; Schreibkompetenz; Schreibfertigkeit; Kompetenzerwerb; Digitale Medien; Technologieunterstütztes Lernen; Deutschland |
sub-discipline | Media Education Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-88-85813-87-8; 9788885813878 |
ISSN | 2384-9509; 23849509 |
Language | English |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | The acquisition of academic writing skills is an essential part of higher education. Across the disciplines, it is evident that students have a high demand for inductive and support services for methods of scientific work. Due to the increasing number and the growing diversity of undergraduates, students tend to receive less one to one support or individual supervision when writing their thesis. In turn, this worsens the situation and leads to a poor scientific education and reducing motivation of the students. In our paper, we would like to address this problem and present a technology-supported solution to improve students’ academic writing. Our research idea is to develop new learning settings with the assistance of an AI-supported text generator, which helps students improve their writing skills without having to be dependent on a high level of mentoring by their professors. The implementation of the project will take place in Academic Writing Courses at multiple Graduate Centres within Germany. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Der Erwerb wissenschaftlicher Schreibkompetenzen ist ein wesentlicher Bestandteil der Hochschulausbildung. Über alle Disziplinen hinweg zeigt sich, dass Studierende einen hohen Bedarf an induktiven und unterstützenden Dienstleistungen für Methoden des wissenschaftlichen Arbeitens haben. Aufgrund der steigenden Zahl und der zunehmenden Vielfalt der Studierenden erhalten die Studierenden bei der Anfertigung ihrer Abschlussarbeit tendenziell weniger persönliche Unterstützung oder individuelle Betreuung. Dies wiederum verschlechtert die Situation und führt zu einer schlechten wissenschaftlichen Ausbildung und sinkender Motivation der Studierenden. In unserem Beitrag möchten wir dieses Problem angehen und eine technologiegestützte Lösung zur Verbesserung des akademischen Schreibens von Studierenden vorstellen. Unsere Forschungsidee ist es, mit Hilfe eines KI-gestützten Textgenerators neue Lernsettings zu entwickeln, die den Studierenden helfen, ihre Schreibfähigkeiten zu verbessern, ohne dabei auf ein hohes Maß an Betreuung durch ihre Professoren angewiesen zu sein. Die Umsetzung des Projekts findet in akademischen Schreibkursen an mehreren Graduiertenzentren in Deutschland statt. (Autor) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 03.11.2023 |
Citation | Schmohl, Tobias; Watanabe, Alice; Fröhlich, Nadine; Herzberg, Dominikus: How can artificial intelligence improve the academic writing of students? - In: Pixel [Hrsg.]: Conference proceedings. International conference "The future of education", 10th edition. Florence, Italy, 18-19 June 2020. Bologna : Filodiritto Editore 2020, S. [168]-[171] - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-279132 - DOI: 10.25656/01:27913 |