search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Qualität qualitativer Forschungsdaten im Kontext von Archivierung und nachhaltiger Nutzung. Sondierungen und Perspektiven für die qualitative Bildungsforschung
Parallel titleQuality of qualitative research data in the context of archiving and sustainable use: explorations and perspectives for qualitative educational research
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 67 (2021) 6, S. 899-914 ZDB
Document  (883 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Fragen um die Archivierung, Bereitstellung und Nachnutzung von qualitativen Forschungsdaten werden in den bildungswissenschaftlichen Fachgesellschaften intensiv diskutiert. Diese Diskussionen greift der vorliegende Beitrag auf und fokussiert auf den Aspekt der Qualität qualitativer Forschungsdaten im Kontext von Archivierung und sekundäranalytischer Nutzung. Dabei wird die Bedeutung der Kontextualisierung qualitativer Daten für die sekundäranalytische Nutzung diskutiert und Perspektiven für eine auf den wissenschaftlichen Austausch angelegte Infrastruktur für die Archivierung qualitativer Daten in der Bildungsforschung in Aussicht gestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Questions relating to the archiving, provision and reuse of qualitative research data are intensively discussed in educational science. This article takes up these discussions and focuses on the aspect of data quality in the context of archiving data and secondary analysis. It discusses the importance of contextualizing qualitative data for secondary analytical use and envisions perspectives for an infrastructure for archiving qualitative data in educational research based on scientific exchange. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.03.2024
CitationBauder, Tristan; Brinkmann, Sinje; Leser, Christoph; Silkenbeumer, Mirja; Terstegen, Saskia: Qualität qualitativer Forschungsdaten im Kontext von Archivierung und nachhaltiger Nutzung. Sondierungen und Perspektiven für die qualitative Bildungsforschung - In: Zeitschrift für Pädagogik 67 (2021) 6, S. 899-914 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-287900 - DOI: 10.25656/01:28790; 10.3262/ZP2106899
export files

share content at social platforms