details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-290318
DOI: 10.25656/01:29031
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-290318
DOI: 10.25656/01:29031
Title |
Erzählte Philosophie: Fünf Methoden des narrativen Philosophierens im Unterricht |
---|---|
Author | Balle, Johannes |
Source | Köln 2024, 15 S. |
Document | full text (279 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Philosophieunterricht; Erzählen; Philosophie; Methode; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Fachdidaktik; Narrativität |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Es werden fünf Methoden für den Philosophieunterricht der SEK I und SEK II vorgestellt und erläutert und didaktisch motiviert, die im Sinne eines narrativen Philosophierens produktiv eingesetzt werden können. (Autor) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.03.2024 |
Citation | Balle, Johannes: Erzählte Philosophie: Fünf Methoden des narrativen Philosophierens im Unterricht. Köln 2024, 15 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-290318 - DOI: 10.25656/01:29031 |