search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Alphabetisierungs- und Grundbildungsbedarf bei Auszubildenden. Konsequenzen für die Lehramtsausbildung
Parallel titleLiteracy and basic education needs of trainees. Consequences for teacher education
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 49-64 ZDB
Document  (330 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lehramtsstudierende der beruflichen Fachrichtung Ernährungs- und Hauswirtschaftswissenschaften sind im Unterricht damit konfrontiert, dass Auszubildende Schwierigkeiten im Lesen und Schreiben und anderer Grundbildung haben. Die geringe Literalität erschwert die Qualifikation. Der vorliegende Beitrag gibt Anregungen zur Sensibilisierung von Studierenden für diese heterogene Zielgruppe und bietet Konzepte und Methoden für einen passgenauen Unterricht, der Berufs- und Grundbildung integriert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Student teachers in vocational education are faced in the classroom with trainees, who have difficulties in reading, writing and other basic education. This low literacy makes it more difficult to achieve qualification requirements. This article provides suggestions for sensitizing students to this diverse target group and offers concepts and methods for appropriate teaching that integrates vocational and basic education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.04.2024
CitationPeuker, Birgit; Johannsen, Ulrike: Alphabetisierungs- und Grundbildungsbedarf bei Auszubildenden. Konsequenzen für die Lehramtsausbildung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 49-64 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292541 - DOI: 10.25656/01:29254; 10.3224/hibifo.v10i3.04
export files

share content at social platforms