search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wissenserwerb und Wissensstrukturierung für nachhaltiges Wirtschaften im Lebensmittelhandwerk durch Concept Maps
Parallel titleKnowledge acquisition and knowledge structuring for sustainable management in the food trade through concept maps
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 97-112 ZDB
Document  (303 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Berufsbildung für eine nachhaltige Entwicklung zielt darauf ab, die Bereitschaft und die Kompetenzen für nachhaltigkeitsorientiertes berufliches Handeln zu fördern. Bedingung dafür ist ein handlungswirksames Wissen. Der Beitrag beleuchtet vor diesem Hintergrund die Potenziale von Concept Maps zum Wissenserwerb und zur -strukturierung und in diesem Zuge Ergebnisse der Zusatzqualifikation für nachhaltiges Wirtschaften im Lebensmittelhandwerk „mach.werk“. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Vocational education and training for sustainable development aims to promote the readiness and competencies for sustainability-oriented professional action. A prerequisite for this is actionable knowledge. Against this background, the article highlights the potential of concept maps for knowledge acquisition and structuring and, in this context, the results of the additional qualification for sustainable management in the food trade “mach.werk”. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.04.2024
CitationPanschar, Meike; Scholle, Sabine; Slopinski, Andreas; Kastrup, Julia; Rebmann, Karin: Wissenserwerb und Wissensstrukturierung für nachhaltiges Wirtschaften im Lebensmittelhandwerk durch Concept Maps - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 97-112 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292571 - DOI: 10.25656/01:29257; 10.3224/hibifo.v10i3.07
export files

share content at social platforms