details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292582
DOI: 10.25656/01:29258; 10.3224/hibifo.v10i3.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292582
DOI: 10.25656/01:29258; 10.3224/hibifo.v10i3.08
Original Title |
Der Transfer von Modellversuchsergebnissen zur Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung in den Lernort berufsbildende Schule |
---|---|
Parallel title | Transferring the results of pilot projects on vocational education for sustainable development to vocational schools as a learning venue |
Authors |
Kähler, Anna-Franziska ![]() ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 113-130 ![]() |
Document | full text (439 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Berufsbildung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Transfer; Modellversuch; Berufsbildende Schule; Lebensmittelgewerbe; Lebensmittelindustrie; Nachhaltigkeit; Empirische Untersuchung; Umfrage; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ergebnisse der vom Bundesinstitut für Berufsbildung aus Mitteln des Bundesministeriums für Bildung und Forschung geförderten Modellversuche zur Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung in Lebensmittelhandwerk und -industrie bedürfen zur strukturellen Verankerung – auch über den Lernort Betrieb hinaus in den Lernort berufsbildende Schule – einer Verbreitung. Der vorliegende Beitrag stellt hierzu eine Akteursanalyse an berufsbildenden Schulen dar, um den Transfer nehmergerecht zu gestalten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The results of six pilot projects concerned with vocational education and training for sustainable development in food crafts and industries (administrated by the Federal Institute for Vocational Education and Training, with public funds provided by the Federal Ministry of Education and Research) are now ready for application in various training and learning venues. This article provides an analysis of actors at vocational schools in order to organize the transfer of the respective knowledge and teaching materials to them. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.04.2024 |
Citation | Kähler, Anna-Franziska; Casper, Marc: Der Transfer von Modellversuchsergebnissen zur Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung in den Lernort berufsbildende Schule - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 3, S. 113-130 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292582 - DOI: 10.25656/01:29258; 10.3224/hibifo.v10i3.08 |