details
Original Title |
Training des Beraterverhaltens in tutoriellen Kleingruppen |
---|---|
Parallel title | Training of counseling behavior in minigroups with tutors — an evaluation report treating a multiplicative training design |
Authors |
Weisbach, Christian-Rainer ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 4, S. 350-363 ![]() |
Document | full text (647 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsberatung; Training; Berater; Pädagogische Beratung; Lehrerverhalten; Verhaltenstraining; Kurs; Trainingsforschung; Empirische Untersuchung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Adult Education / Further Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1982 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Anstelle von Direktausbildung wurden intensivtrainierte Tutoren in einem Kompaktkurs „Beratungspraxis I“ eingesetzt. Aus Teilnehmern dieses Kompaktkurses wurde eine neue Tutorenausbildungsgruppe zusammengesetzt, deren Mitglieder ein Semester später selbständig eine Trainingsgruppe im Folgekurs „Beratungspraxis I“ leiteten. Die hier dargestellten Ergebnisse legen die Beibehaltung und den Ausbau dieses Ausbildungsdesigns nahe. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Instead of direct training, intensively trained tutors operated in a compact training “Counseling Practice I”. Some participants of this compact training were chosen for a new tutorial training group in order to lead a training group by their own in the succeeding compact training “Counseling Practice I”. Regarding below mentioned results, this article suggests the use of this training concept for future teachings of counseling behavior. |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1982 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.05.2024 |
Citation | Weisbach, Christian-Rainer; Donzelli, Daniela: Training des Beraterverhaltens in tutoriellen Kleingruppen - In: Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 4, S. 350-363 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294998 - DOI: 10.25656/01:29499 |