details
Original Title |
Die Konstruktion lehrzielvalider Aufgabenstichproben |
---|---|
Parallel title | The construction of objective valid task samples |
Authors |
Klauer, Karl Josef ![]() ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 3, S. 266-276 ![]() |
Document | full text (477 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lernziel; Lehrziel; Aufgabenanalyse; Aufgabenstellung; Curriculum; Unterrichtsmethode; Unterrichtsvorbereitung; Unterrichtsmaterial; Analyse |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1985 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Weg von der Definition eines kognitiven Lehrziels hin zur Erzeugung von Aufgabenstichproben, die das Lehrziel repräsentieren, wird im Detail beschrieben. Verfahrensmäßig ist zwischen zwei Arten von Lehrzielen zu unterscheiden. Ist der zugehörige Sachverhalt in Form allgemeiner Regeln oder aber in Form eines Lehrtextes dargestellt bzw. darstellbar, so sind jeweils spezifische Konkretisierungen des Verfahrens notwendig. Das wird im einzelnen dargestellt und an Beispielen erläutert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper presents a detailed description of the successive stages leading from the definition of an objective in the cognitive domain to the generation of item samples representing the objective. With respect to the procedures two kinds of objectives ought to be distinguished. Objectives taking the form of general rules differ from those taking the form of an instructional text. This will be illustrated by examples. |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1985 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 28.06.2024 |
Citation | Klauer, Karl Josef; Feger, Barbara: Die Konstruktion lehrzielvalider Aufgabenstichproben - In: Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 3, S. 266-276 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295760 - DOI: 10.25656/01:29576 |