search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Konstruktion lehrzielvalider Aufgabenstichproben
Parallel titleThe construction of objective valid task samples
Authors
SourceUnterrichtswissenschaft 13 (1985) 3, S. 266-276 ZDB
Document  (477 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Weg von der Definition eines kognitiven Lehrziels hin zur Erzeugung von Aufgabenstichproben, die das Lehrziel repräsentieren, wird im Detail beschrieben. Verfahrensmäßig ist zwischen zwei Arten von Lehrzielen zu unterscheiden. Ist der zugehörige Sachverhalt in Form allgemeiner Regeln oder aber in Form eines Lehrtextes dargestellt bzw. darstellbar, so sind jeweils spezifische Konkretisierungen des Verfahrens notwendig. Das wird im einzelnen dargestellt und an Beispielen erläutert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper presents a detailed description of the successive stages leading from the definition of an objective in the cognitive domain to the generation of item samples representing the objective. With respect to the procedures two kinds of objectives ought to be distinguished. Objectives taking the form of general rules differ from those taking the form of an instructional text. This will be illustrated by examples.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.06.2024
CitationKlauer, Karl Josef; Feger, Barbara: Die Konstruktion lehrzielvalider Aufgabenstichproben - In: Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 3, S. 266-276 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295760 - DOI: 10.25656/01:29576
export files

share content at social platforms