search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Minoritätengruppen in der Schule. Rahmenbedingungen für Erfolg und Versagen
Parallel titleContext and process in minority education
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 13 (1985) 4, S. 377-390 ZDB
Document  (728 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulerfolg von Minoritätsgruppen hängt unter anderem ab (a) von der Alltagstheorie über Schule und Lebenserfolg, (b) von primären (d. h. vor dem Kontakt mit der westlichen Kultur bestehenden) und sekundären (nach dem Kontakt sich entwickelnden) kulturellen und sprachlichen Unterschieden und (c) vom Typus der jeweiligen Minorität, wobei „kastenartige“ Minoritäten besonders betroffen sind, da sie häufig Opposition und Widerstand gegen über der Schule entwickeln. Einige Vorschläge zur Verbesserung des Schulerfolgs von Minoritätsgruppen werden diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Conditions accounting for variability in minority Students behavior and success are (a) Status mobility System / folk theory of success and schooling, (b) primary cultural differences (which existed before two populations came in contact) and secondary cultural differences (which came into being after two populations had come in contact with each other) and (c) types of minorities. The „castelike“ minorities experience persistent disproportionate school failure because of job ceiling, their distrust of the schools and their oppositional and/or ambivalent cultural frame of reference. Educational consequences are discussed under several perspectives.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.06.2024
CitationOgabu, John U.: Minoritätengruppen in der Schule. Rahmenbedingungen für Erfolg und Versagen - In: Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 4, S. 377-390 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295855 - DOI: 10.25656/01:29585
export files

share content at social platforms