search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Projekt "Angstbewältigung". Evaluation einer forschungs- und problendöseorientierten Lehrerausbildung
Parallel title"How to cope with anxiety". Evaluation of a problem solving teacher training project
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 14 (1986) 3, S. 269-290 ZDB
Document  (1.223 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Intention des Projekts ist es, durch Unterrichtsforschung begründetes Wissen mittels präventiv akzentuierter Intervention in der Lehrerausbildung mittelfristig handlungswirksam werden zu lassen. Anhand erziehungswissenschaftlicher und psychologischer Ansätze wird herausgearbeitet, daß dabei neben dem Erwerb von Fakten- und Handlungswissen zentral der Aspekt der Handlungsrelevanz für Lernende beachtet werden muß. Dies erfordert besondere Lernorganisationsstrukturen. Ein entsprechend konzipiertes Projekt - bezogen auf das Thema "Angstbewältigung" - versucht in seiner Evaluation auch konkretes Handeln einzubeziehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article reports on a project which will make use of research based knowledge how to reduce anxiety. It is shown that special learning structures are necessary so that participants can make use of the scientific knowledge. The article discusses the findings of an evaluation of the proposed procedures in a group of teacher students. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.07.2025
CitationSembill, Detlef: Projekt "Angstbewältigung". Evaluation einer forschungs- und problendöseorientierten Lehrerausbildung - In: Unterrichtswissenschaft 14 (1986) 3, S. 269-290 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296048 - DOI: 10.25656/01:29604
export files

share content at social platforms