search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Effekte eines Lehr-Labor-Trainings "Lob und Tadel"
Parallel titleTraining praise and reproach in "Teaching lab"
Authors
SourceUnterrichtswissenschaft 14 (1986) 3, S. 291-302 ZDB
Document  (695 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):"Lehr-Labor“ wird als eine spezifische Konzeptualisierung von Instruktions-Training vorgestellt; die Einbeziehung der sozio-emotionalen Prozeßebene wird betont. Lernziele und Ablauf eines solchen Trainings zum Gegenstand "Lob und Tadel" werden zusammen mit den Methoden der zugehörigen Effektuntersuchung (Verhaltensproben und Fragebogen zu drei Meßzeitpunkten für Trainings- und Kontrollgruppe) dargestellt. Die Ergebnisse zeigen deutliche erwartungskonforme, über neun Wochen weitgehend stabile Effekte des Trainings. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):"Teaching lab" is presented as a specific conceptualization for training instruction. The involvement of the emotional process-level is emphasized. The objectives and the course of the training Programme "praise and reproach" are described together with the methods of the accompanying investigation of effectiveness (samples of behavior and questionaires of a training- and a control group at three measured times). Conforming to expectations the results show to a large extent stable effects of the training over a period of nine weeks. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.07.2025
CitationLangthaler, Werner; Schulz, Renate; Elsinghorst, Jürgen: Effekte eines Lehr-Labor-Trainings "Lob und Tadel" - In: Unterrichtswissenschaft 14 (1986) 3, S. 291-302 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296059 - DOI: 10.25656/01:29605
export files

share content at social platforms