search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lernumgebungen und institutionell-organisatorische Bedingungen des Instruktionsdesigns
Parallel titleLearning environments and institution-organizational constraints for instructional designing
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 19 (1991) 4, S. 350-364 ZDB
Document  (610 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag thematisiert vor dem Hintergrund der aktuellen Diskussion um "neue Lernorte" der Weiterbildung die zentrale Bedeutung institutionell-organisatorischer Rahmenbedingungen ("constraints") für das Instruktionsdesign. Im Mittelpunkt steht die "environment analysis", die Lernumgebungen in den Kontext der Organisationsgestaltung und-entwicklung einbettet. Am Beispiel der Auswahl von Mediensystemen wird die Relevanz ökonomischer "constraints" für das pädagogische Planen verdeutlicht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article addresses the great importance of institution-organizational constraintsfor instructional designing against the background of the current discussion about new locations (environments) for further education. The focal point is the "environment analysis" which integrales learning environments into the context of oganizational structuring and development. With the selection of media systems serving as a example, the relevance of economical constraints for the field of pedagogical planning is being demonstrated. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.05.2025
CitationSeel, Norbert M.: Lernumgebungen und institutionell-organisatorische Bedingungen des Instruktionsdesigns - In: Unterrichtswissenschaft 19 (1991) 4, S. 350-364 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-298332 - DOI: 10.25656/01:29833
export files

share content at social platforms