search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Gegenwart und Zukunft unternehmerischer Nachhaltigkeitspolitik. Ein persönlicher Rückblick
Author
SourceBünger, Carsten [Red.]; Czejkowska, Agnieszka [Red.]; Lohmann, Ingrid [Red.]; Steffens, Gerd [Red.]: Zukunft - Stand jetzt. Weinheim ; Basel : Beltz Juventa 2022, S. 106-116. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2021)
Document  (1.078 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7799-6866-5; 978-3-7799-6865-8; 9783779968665; 9783779968658
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Beitrag fragt nach den Handlungsbedingungen für Nachhaltigkeit, Umwelt- und Klimaschutz aus der Perspektive von Unternehmen. Beleuchtet wird, welche systemischen Faktoren, trotz der Dringlichkeit, die Erderwärmung abzubremsen, bis heute verhindern, dass Produktion und Handel weltweit in breiterem Maße nachhaltig erfolgen, und skizziert, wie durch politische Rahmensetzung für unternehmerisches Handeln Klima- und Umweltschutz positiv beeinflusst werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article asks about the conditions for action for sustainability, environmental and climate protection from the perspective of companies. It sheds light on which systemic factors, despite the urgency to slow down global warming, still prevent production and trade from being sustainable on a broader scale worldwide, and outlines how climate and environmental protection can be positively influenced by setting a political framework for entrepreneurial activity. (DIPF/Orig.)
is part of:Zukunft - Stand jetzt
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication21.08.2024
CitationMerck, Johannes: Gegenwart und Zukunft unternehmerischer Nachhaltigkeitspolitik. Ein persönlicher Rückblick - In: Bünger, Carsten [Red.]; Czejkowska, Agnieszka [Red.]; Lohmann, Ingrid [Red.]; Steffens, Gerd [Red.]: Zukunft - Stand jetzt. Weinheim ; Basel : Beltz Juventa 2022, S. 106-116. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2021) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-305647 - DOI: 10.25656/01:30564
export files

share content at social platforms