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Original Title
Gesellschaftlicher Bildungsbedarf als Leitkategorie öffentlicher Erwachsenenbildung. Programmplanung im Spannungsfeld heterogener Einflussfaktoren
Parallel titleSocietal educational needs as a guiding category for public adult education. Program planning between heterogeneous influencing factors
Author
SourceBildungsforschung 30 (2024) 1, 15 S. ZDB
Document  (438 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Aufbauend auf einer Sekundäranalyse qualitativer Interviewdaten, geht der vorliegende Beitrag der Frage nach, vor welchen Herausforderungen Einrichtungen der öffentlichen Erwachsenenbildung bei einer bedarfsorientierten Programmplanung stehen, welche sich an gesellschaftlichen Bildungsbedarfen orientiert. Die Sekundäranalyse beruht auf einer Fallstudie an Volkshochschulen. Die Ergebnisse verweisen insbesondere auf Schwierigkeiten, die mit einem Mangel an Ressourcen einhergehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on a secondary analysis of qualitative interview data, this article examines the challenges faced by public adult education institutions when planning a program that serves social needs. The secondary analysis is based on a case study of adult education centres. The results point in particular to difficulties associated with a lack of resources. (DIPF/Orig.)
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Date of publication05.09.2024
CitationHellriegel, Jan: Gesellschaftlicher Bildungsbedarf als Leitkategorie öffentlicher Erwachsenenbildung. Programmplanung im Spannungsfeld heterogener Einflussfaktoren - In: Bildungsforschung 30 (2024) 1, 15 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-307249 - DOI: 10.25656/01:30724; 10.25539/bildungsforschung.v30i1.1049
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