search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Moraltheoretische, entwicklungspsychologische und andragogisch-konzeptionelle Grundlagen ethischen Lernens. Grundsätzliche Überlegungen
Authors ;
SourceGisbertz, Helga [Hrsg.]; Kruip, Gerhard [Hrsg.]; Tolksdorf, Markus [Hrsg.]: Ethisches Lernen in der allgemeinen Erwachsenenbildung. Bielefeld : Bertelsmann 2010, S. 15-55. - (EB-Buch; 30)
Document  (459 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Ethisches Lernen; Begriffsbestimmung; Moral; Entwicklungspsychologie; Andragogik; Erwachsenenbildner; Erwachsenenbildnerin; Erwachsenenbildung
sub-disciplineAdult Education / Further Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7639-4318-0
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication21.07.2010
CitationKruip, Gerhard; Winkler, Katja: Moraltheoretische, entwicklungspsychologische und andragogisch-konzeptionelle Grundlagen ethischen Lernens. Grundsätzliche Überlegungen - In: Gisbertz, Helga [Hrsg.]; Kruip, Gerhard [Hrsg.]; Tolksdorf, Markus [Hrsg.]: Ethisches Lernen in der allgemeinen Erwachsenenbildung. Bielefeld : Bertelsmann 2010, S. 15-55. - (EB-Buch; 30) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-30809 - DOI: 10.25656/01:3080
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)