details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308808
DOI: 10.25656/01:30880; 10.35468/6113-07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308808
DOI: 10.25656/01:30880; 10.35468/6113-07
Title |
Sozialpädagogik als Konglomerat von Komplexitäten und Kontingenzen. Sozialphilosophische und (tugend-)ethische Annäherungen an die Frage nach dem Standort der Sozialpädagogik |
---|---|
Author |
Birgmeier, Bernd ![]() |
Source | Ammann, Kira [Hrsg.]; Emmenegger, Fion [Hrsg.]; Gerstgrasser, Robin [Hrsg.]; Ibrahim, Omar [Hrsg.]; Rucker, Thomas [Hrsg.]; Welti, Gaudenz [Hrsg.]: Bildsamkeit – Komplexität – Werteorientierung. Beiträge zur erziehungswissenschaftlichen Grundlagenforschung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 98-114 |
Document | full text (181 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Sozialpädagogik; Komplexität; Kontingenz; Sozialphilosophie; Ethik; Wissenschaftsdisziplin; Soziale Arbeit |
sub-discipline | General Educational Science Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-6113-7; 978-3-7815-2657-0; 9783781561137; 9783781526570 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Bildsamkeit – Komplexität – Werteorientierung. Beiträge zur erziehungswissenschaftlichen Grundlagenforschung |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 06.09.2024 |
Citation | Birgmeier, Bernd: Sozialpädagogik als Konglomerat von Komplexitäten und Kontingenzen. Sozialphilosophische und (tugend-)ethische Annäherungen an die Frage nach dem Standort der Sozialpädagogik - In: Ammann, Kira [Hrsg.]; Emmenegger, Fion [Hrsg.]; Gerstgrasser, Robin [Hrsg.]; Ibrahim, Omar [Hrsg.]; Rucker, Thomas [Hrsg.]; Welti, Gaudenz [Hrsg.]: Bildsamkeit – Komplexität – Werteorientierung. Beiträge zur erziehungswissenschaftlichen Grundlagenforschung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 98-114 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308808 - DOI: 10.25656/01:30880; 10.35468/6113-07 |