search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Lehrerausbildung in Deutschland
Author
SourcePÄD-Forum: unterrichten erziehen 37/28 (2009) 1, S. 5-8 ZDB
Document  (6.785 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrerausbildung; Hochschulabschluss; Wirksamkeit; Deutschland
sub-disciplineHigher Education
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-9922; 0942-9581; 1430-5399; 1611-406x
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In dem Beitrag wird die Grundstruktur der Lehrerausbildung in Deutschland skizziert, und zwar in organisatorischer Hinsicht sowie im Hinblick auf ihre Inhalte und Ziele. Ein Schwerpunkt liegt auf der Diskussion der Umstellung der Lehrerausbildung auf Bachelor- und Masterabschlüsse. Abschließend werden Ergebnisse zur Wirksamkeit der Lehrerausbildung präsentiert. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalPÄD-Forum: unterrichten erziehen Jahr: 2009
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication11.02.2011
CitationBlömeke, Sigrid: Lehrerausbildung in Deutschland - In: PÄD-Forum: unterrichten erziehen 37/28 (2009) 1, S. 5-8 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-31651 - DOI: 10.25656/01:3165
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)