details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321118
DOI: 10.25656/01:32111; 10.3224/hibifo.v11i4.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321118
DOI: 10.25656/01:32111; 10.3224/hibifo.v11i4.05
Original Title |
"Alles Leben ist Problemlösen" (Popper). Die Komplexität der alltäglichen Lebensführung erfassen durch Problembasiertes Lernen |
---|---|
Parallel title | "All life is problem-solving" (Popper). Grasping the complexity of life conduct through problem-based learning |
Authors | Bigga, Regine; Raacke, Georg |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 57-72 ![]() |
Document | full text (290 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Hochschuldidaktik; Lebensführung; Problemorientiertes Lernen; Komplexität; Wohnen; Hauswirtschaft; Studium |
sub-discipline | Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In der Haushaltswissenschaft und der haushaltsbezogenen Bildung besteht eine große Herausforderung darin, Komplexität zu erfassen, zu verstehen und als eine bewältigbare Aufgabe anzunehmen. Problembasiertes Lernen (PBL) bietet ein Konzept, komplexere Frage- und Problemstellungen aus der alltäglichen Lebensführung und deren Verwobenheit mit gesellschaftlichen Rahmenbedingungen zu verstehen. Aus hochschuldidaktischer Sicht werden Chancen und Begrenzungen diskutiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Within home economics and household-related education, a major challenge is to grasp complexity, understand it and accept it as a manageable task. Problem-based learning (PBL) offers a concept for understanding more complex questions and problems from everyday life and how they are interwoven with social conditions. Opportunities and limitations are discussed from the perspective of higher education didactics. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.12.2024 |
Citation | Bigga, Regine; Raacke, Georg: "Alles Leben ist Problemlösen" (Popper). Die Komplexität der alltäglichen Lebensführung erfassen durch Problembasiertes Lernen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 57-72 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321118 - DOI: 10.25656/01:32111; 10.3224/hibifo.v11i4.05 |