search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Alles Leben ist Problemlösen" (Popper). Die Komplexität der alltäglichen Lebensführung erfassen durch Problembasiertes Lernen
Parallel title"All life is problem-solving" (Popper). Grasping the complexity of life conduct through problem-based learning
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 57-72 ZDB
Document  (290 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Haushaltswissenschaft und der haushaltsbezogenen Bildung besteht eine große Herausforderung darin, Komplexität zu erfassen, zu verstehen und als eine bewältigbare Aufgabe anzunehmen. Problembasiertes Lernen (PBL) bietet ein Konzept, komplexere Frage- und Problemstellungen aus der alltäglichen Lebensführung und deren Verwobenheit mit gesellschaftlichen Rahmenbedingungen zu verstehen. Aus hochschuldidaktischer Sicht werden Chancen und Begrenzungen diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Within home economics and household-related education, a major challenge is to grasp complexity, understand it and accept it as a manageable task. Problem-based learning (PBL) offers a concept for understanding more complex questions and problems from everyday life and how they are interwoven with social conditions. Opportunities and limitations are discussed from the perspective of higher education didactics. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.12.2024
CitationBigga, Regine; Raacke, Georg: "Alles Leben ist Problemlösen" (Popper). Die Komplexität der alltäglichen Lebensführung erfassen durch Problembasiertes Lernen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 57-72 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321118 - DOI: 10.25656/01:32111; 10.3224/hibifo.v11i4.05
export files

share content at social platforms