search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zur Verabschiedung des "Kerncurriculums Erziehungswissenschaft" aus Sicht des Vorstands der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Parallel titleThe executive board of the division of vocational and business education's perspective on the adoption of the "core curriculum for educational studies"
Authors
SourceErziehungswissenschaft 35 (2024) 69, S. 81-85 ZDB
Document  (152 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0938-5363; 1862-5231; 09385363; 18625231
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die vorliegende Stellungnahme zielt darauf ab, die angestrebte disziplinäre Verständigung zu curricularen Inhalten und Strukturen aufzunehmen und zu stärken. Basis der Rückmeldung ist einerseits eine Abfrage bei den Sektionsmitglieder mit Bitte um Rückmeldungen zur revidierten Entwurfsfassung und andererseits ein kritisch-konstruktiver Diskurs im Vorstand als Verfasser dieses Beitrags. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This statement aims to include and to strengthen the intended disciplinary understanding regarding curricular content and structure. This commentary is based on a survey of the members of the Division of Vocational and Business Education which featured a request for feedback on the revised draft version, as well as critical and constructive discourse within the Executive Board as the authors of this contribution. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.12.2024
CitationHerkner, Volkmar; Kögler, Kristina; Kremer, H.-Hugo: Zur Verabschiedung des "Kerncurriculums Erziehungswissenschaft" aus Sicht des Vorstands der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik - In: Erziehungswissenschaft 35 (2024) 69, S. 81-85 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321325 - DOI: 10.25656/01:32132; 10.3224/ezw.v35i2.09
export files

share content at social platforms