details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323835
DOI: 10.25656/01:32383
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323835
DOI: 10.25656/01:32383
Title |
Schule und KI: Auf dem Weg zu neuen Formen schulischer Assessments |
---|---|
Author |
Middendorf, William ![]() |
Source | 2025, 4 S. |
Document | full text (239 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungssystem; Schulentwicklung; Schulpolitik; Digitale Medien; Künstliche Intelligenz; Leistungsbeurteilung; Mediennutzung; Schüler; Medieneinsatz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2025 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Der Beitrag thematisiert die Frage nach den Auswirkungen der Entwicklung von KI-Agenten und ihrer Nutzung auf die schulische Leistungsbeurteilung und skizziert Möglichkeiten und Perspektiven für KI-gestützte Assessments in der Schule. (Autor) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.02.2025 |
Citation | Middendorf, William: Schule und KI: Auf dem Weg zu neuen Formen schulischer Assessments. 2025, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323835 - DOI: 10.25656/01:32383 |