details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324384
DOI: 10.25656/01:32438; 10.31244/zep.2024.01.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324384
DOI: 10.25656/01:32438; 10.31244/zep.2024.01.05
Title |
Preserving biodiversity of the Amazon. Pedagogical implications for harmonious coexistence, sustainability and global citizenship |
---|---|
Authors |
Sharma, Namrata ![]() ![]() ![]() |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 47 (2024) 1, S. 16-19 ![]() |
Document | full text (268 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Bildung für nachhaltige Entwicklung; Non-formale Bildung; Nachhaltigkeit; Globalität; Bürgerschaft; Vielfalt; Biodiversität; Koexistenz; Ethik; Institut; Nichtregierungsorganisation; Studie; Amazonas; Brasilien |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1434-4688; 14344688 |
Language | English |
Year of creation | 2024 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | This paper contributes to the discourse on education for sustainability and global citizenship, and Soka studies in education through a study of the Instituto Soka Amazônia (Soka Amazon Institute), a non-governmental organization located in Manaus, Brazil. It examines the educational activities within the Institute as a non-formal space of learning for global citizenship and engages with its manifold contributions to sustainability: to preserve biodiversity in the Amazon region; as a Sustainable Development Goals hub; the relevance of the founder's vision for the harmonious coexistence of all life; and the use of the Earth Charter as an ethical framework. This paper draws relevance for Soka studies in education in non-formal learning spaces, as well as the broader implications for education for sustainability and global citizenship. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Dieser Artikel leistet einen Beitrag zum Diskurs über Bildung für Nachhaltigkeit und globale Bürgerschaft sowie zu Soka-Studien im Bildungsbereich durch eine Untersuchung des Instituto Soka Amazônia (Soka Amazon Institute), einer Nichtregierungsorganisation in Manaus, Brasilien. Er untersucht die Bildungsaktivitäten des Instituts als nicht formalen Lernort für globale Bürgerschaft und befasst sich mit seinen vielfältigen Beiträgen zur Nachhaltigkeit: zum Erhalt der biologischen Vielfalt im Amazonasgebiet, als Drehscheibe für die Ziele für nachhaltige Entwicklung, zur Relevanz der Vision des Gründers für eine harmonische Koexistenz allen Lebens und zur Verwendung der Erd-Charta als ethischer Rahmen. Dieser Beitrag zeigt die Relevanz der Soka-Studien für die Bildung in nicht formalen Lernräumen sowie die breiteren Implikationen für die Bildung für Nachhaltigkeit und globale Bürgerschaft. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2024 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.02.2025 |
Citation | Sharma, Namrata; Kobashikawa, Tamy: Preserving biodiversity of the Amazon. Pedagogical implications for harmonious coexistence, sustainability and global citizenship - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 47 (2024) 1, S. 16-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324384 - DOI: 10.25656/01:32438; 10.31244/zep.2024.01.05 |