search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
What we should consider before proposing music education for social change
Author
SourceMartin, Kai [Hrsg.]: Zukunft. Musikpädagogische Perspektiven auf soziale und kulturelle Transformationsprozesse. Weimar : Hochschule für Musik FRANZ LISZT Weimar 2025, S. 36-43
Document  (303 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
LanguageEnglish
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (English):Music Education for social change has become an important topic in recent years, even though it is often described in a rather superficial and over-optimistic way. This chapter presents important considerations that could facilitate developing a solid theoretical foundation for music education and social change. (Herausgeber)
is part of:Zukunft. Musikpädagogische Perspektiven auf soziale und kulturelle Transformationsprozesse
Statistics
Checksums
Date of publication19.02.2025
CitationKertz-Welzel, Alexandra: What we should consider before proposing music education for social change - In: Martin, Kai [Hrsg.]: Zukunft. Musikpädagogische Perspektiven auf soziale und kulturelle Transformationsprozesse. Weimar : Hochschule für Musik FRANZ LISZT Weimar 2025, S. 36-43 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325330 - DOI: 10.25656/01:32533
export files

share content at social platforms