details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327841
DOI: 10.25656/01:32784; 10.3224/hibifo.v12i1.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327841
DOI: 10.25656/01:32784; 10.3224/hibifo.v12i1.04
Original Title |
Kohärenzgefühl und emotionale Beeinträchtigung von Studierenden während der COVID-19-Pandemie |
---|---|
Parallel title | Sense of coherence and emotional impairment of students during the COVID-19 pandemic |
Authors | Hellweg, Joanna; Koch, Johanna |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 43-62 ![]() |
Document | full text (642 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Student; COVID-19; Pandemie; Emotion; Psychische Belastung; Affektive Störung; Kohärenz; Psychosoziale Störung; Empirische Untersuchung; Quantitative Forschung; Fragebogenerhebung |
sub-discipline | Educational Psychology Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag stellt eine quantitative Studie zur emotionalen Beeinträchtigung der Studierenden infolge von COVID-19 Pandemie dar, die im Rahmen einer Masterarbeit erarbeitet wurde. Ziel ist die Ermittlung von möglichen Zusammenhängen zwischen Kohärenzgefühl und negativem Affekt unter Berücksichtigung des Geschlechts und des angestrebten Studienabschlusses. Insbesondere sollen dabei Angst, allgemeine Besorgnis und Sorgen der Studierenden während der Pandemie ermittelt werden, da sie eine Störung psychosozialer Funktionsfähigkeit herbeiführen können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper presents a quantitative study of students’ emotional impairment as a result of the COVID-19 pandemic, which was developed as part of a master's thesis. The aim is to determine possible relationships between a sense of coherence and negative affect, considering gender and intended degree. In particular, the aim is to identify students’ anxiety, general apprehension, and worry during the pandemic, as they may induce a disturbance of psychosocial functioning. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2023 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.03.2025 |
Citation | Hellweg, Joanna; Koch, Johanna: Kohärenzgefühl und emotionale Beeinträchtigung von Studierenden während der COVID-19-Pandemie - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 43-62 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327841 - DOI: 10.25656/01:32784; 10.3224/hibifo.v12i1.04 |