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Original Title
"Erinnerungskultur ist kein starrer, sondern ein sehr dynamischer Prozess". Ein Interview mit Meron Mendel über die Notwendigkeit einer dialogischen Bildungsarbeit
Parallel title"Remembrance culture is not a rigid, but a very dynamic process". An interview with Meron Mendel about the need for dialogue-based educational work
Other contributors (e.g. editor)Racherbäumer, Kathrin [Interviewer] GND-ID ORCID; Schreiber, Verena [Interviewer] GND-ID ORCID; Mendel, Meron [interviewte Person] GND-ID
SourceDie Deutsche Schule 117 (2025) 1/2, S. 112-119 ZDB
Document (765 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit Meron Mendel, dem Direktor der Frankfurter Bildungsstätte Anne Frank, sprechen wir über seinen persönlichen Weg in die politische Bildungsarbeit, die Herausforderungen der Demokratiebildung und aktuelle gesellschaftliche Entwicklungen. In Anbetracht einer Welt, die zunehmend von autoritären Tendenzen beeinflusst wird, betont er die Dringlichkeit, das Schulsystem grundlegend zu reformieren und die politische Bildung als interaktiven, dialogischen Prozess zu gestalten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):We talk to Meron Mendel, Director of the Bildungsstätte Anne Frank in Frankfurt, about his personal journey into political education, the challenges of democracy education, and current social developments in Germany. In view of a world increasingly influenced by authoritarian tendencies, he emphasizes the urgency of fundamental reform in the school system and of shaping political education as an interactive and dialogical process. (DIPF/Orig.)
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Date of publication25.07.2025
CitationRacherbäumer, Kathrin [Interviewer]; Schreiber, Verena [Interviewer]: "Erinnerungskultur ist kein starrer, sondern ein sehr dynamischer Prozess". Ein Interview mit Meron Mendel über die Notwendigkeit einer dialogischen Bildungsarbeit - In: Die Deutsche Schule 117 (2025) 1/2, S. 112-119 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-337055 - DOI: 10.25656/01:33705; 10.31244/dds.2025.02.11
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